Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Mój zeszyt jest OK

unnamed„Mój zeszyt jest OK. Lekcje języka polskiego z elementami Oceniania Kształtującego” to innowacja, która będzie realizowana w klasie IV c przez nauczycielkę j. polskiego, p. Marię Nowik. Stanowi ona odpowiedź na wielokrotnie zadawane sobie przez polonistkę pytania: Jak zmotywować uczniów, by chcieli się uczyć? Co zrobić, by stali się świadomymi uczestnikami procesu uczenia się? Jak jeszcze silniej zindywidualizować proces uczenia się? Ocenianie kształtujące bez wątpienia jest metodą, sposobem uczenia się, które pozwala Uczniowi wziąć odpowiedzialność za swoją edukację, staje się świadomy tego, czego i jak się uczy, co prowadzi do postrzegania swej pracy jako celowej, pożytecznej, ciekawej.

Ocenianie kształtujące to nie tylko zbiór metod efektywnego uczenia się, to przede wszystkim myśl, idea tego, jak powinna się rozwijać współczesna szkoła, przyjazna Uczniowi. Stosując tę metodę dziecko unika ciągłego porównywania swoich wyników z osiągnięciami rówieśników, ponieważ otrzymuje szeroką i rzetelną informację zwrotną, dotyczącą jego osiągnięć, bez porównań na tle grupy, klasy. Uczeń jest świadomy swoich talentów, ale także wie, nad czym musi popracować. To obniża poziom frustracji, stresu wśród młodzieży szkolnej. Zmieniają się czasy, zmienia się rola nauczyciela, jak i szkoły. Nie możemy wciąż tkwić w formach „wykładowych”, musimy stać się przewodnikiem po meandrach uczenia się, być drogowskazem do indywidualnego rozwoju każdego ucznia. Wskazywać wiele dróg, wciąż wierzyć w sukces Ucznia, a także dać mu rzetelną informację dotyczącą tego, co już osiągnął, ale i tego, co przed nim. Nauczyć uczenia się, które nie będzie kojarzone z przykrym obowiązkiem, ale świadomym i przyjemnym procesem rozwoju – to wielkie zadanie, które stanowi podwaliny wprowadzenia tej innowacji. Innowacja ta wpisuje się także w wytyczne MEN na rok 2020/2021, dotyczące kierunków polityki oświatowej, uwypuklając ważność procesu uczenia się i doskonalenia umiejętności efektywnej nauki.

2. Cele ogólne innowacji to:

  • Zwiększenie efektywności uczenia się uczniów, poprzez zwiększenie ich motywacji oraz poczucia odpowiedzialności za proces edukacyjny, a także osiągnięte efekty.
  • Poprawa wyników nauczania.
  • Rozbudzenie zainteresowania językiem polskim.
  • Indywidualizacja procesu nauczania
Copyright © 2021 Oficjalna strona Szkoły Podstawowej Nr 7 im. Noblistów Polskich w Szczecinku. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.
2011 Mój zeszyt jest OK.
Powered by Joomla 1.7 Templates

Notice: Use of undefined constant JSON_UNESCAPED_SLASHES - assumed 'JSON_UNESCAPED_SLASHES' in /home/siodemka/ftp/Joomla_2.5.4-Stable-Full_Package2/plugins/content/sigplus/core/engines.php on line 65