Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Klasa 3c - lekcja 8

Temat: Czytanie ze zrozumieniem.

1. Przeczytaj uważnie tekst z poprzedniego dnia, odpowiedz na pytania (odpowiedzi dostaniesz jutro).

  1. W jakim dniu tygodnia miały miejsce zdarzenia przedstawione w opowiadaniu?                                                
  2. A) w poniedziałek
  3. B) w środę
  4. C) w piątek
  1. Mama prosiła Franka, by
  2. A) zjadł kolację, a potem poczytał książkę
  3. B) wyłączył komputer i poczytał książkę
  4. C) wyłączył komputer i poczytał książkę
  1. Kto przyszedł do Franka i jego mamy?
  2. A) sąsiadka z parteru
  3. B) koleżanka mamy
  4. C) ciocia Krysia z synkiem
  1. Jak sądzisz, dlaczego Franek miał nadzieję, że do mamy przyszła sąsiadka?

A) Dlatego, że mama zajęta rozmową z sąsiadką zapomniały sprawdzić, co Franek przeczytał                                 

B) Dlatego, że sąsiadka przekonałaby mamę, żeby pozwoliła Frankowi bawić się, zamiast czytać

C) Dlatego, że sąsiadka na pewno przeczytałaby Frankowi na głos fragment książki

  1. Czy mama Franka chętnie pomagała innym?

A) tak, zawsze

B) nie wiadomo

C) raczej nie

  1. Czym zajęli się chłopcy, gdy ciocia Krysia wyszła?

A) Franek i Piotruś wspólnie budowali zamek z klocków

B) Franek i Piotruś oglądali obrazki w książce

C) Franek głośno książkę, a Piotruś uważnie słuchał

  1. Franek polubił czytanie, ponieważ

A) zauważył, że kuzyn podziwia go za to, że pięknie czyta, i to sprawiło mu przyjemność

B) zrozumiał, że czytanie jest ważniejsze od gier komputerowych i od oglądania telewizji

C) usłyszał, jak mama chwali go przed sąsiadami za systematyczne czytanie

  1. W której grupie wyrazy mają razem dziesięć spółgłosek?
  1. Franek, kolacja, zamek
  2. gra, komputer, środa
  3. fotel, komputer, bajki
  1. Uzupełnij listę z klasy Franka tak, aby wszystkie imiona były zapisane w kolejności alfabetycznej.

Ola, Czarek, Lena, Ula, Gabrysia, Ania, Bartek, Danusia, Edek, Hania, Krzysiek, Iza, Marek, Janek, Paweł, Sylwia, Radek, Natalia, Tomek, Zosia, Wanda

  1. Z każdej grupy wykreśl wyraz, który nie należy do tej samej rodziny co pozostałe wyrazy
  1. dzwon, dzwonnica, dzwonnik, dźwięk, oddzwonić
  2. gra, wygrać, grad, granie, rozgrywka
  3. pomoc, pomocnik, pomocny, pompowanie, pomaganie
  1. Ile głosek, ile sylab, a ile wyrazów jest w podanym zdaniu? Uzupełnij odpowiedź

Mama Franka bardzo lubi pomagać.

To zdanie ma …..głosek, …….sylab……wyrazów.

Nie przepisuj pytań do zeszytu, zapisz sobie tylko odpowiedzi. Zrób zadania sam(sama), wiem, że dasz radę .

Temat: Rozwiązujemy zadania z treścią.

  1. Zapisz temat do zeszytu z matematyki
  2. Rozwiąż zadania w zeszycie

      Zadanie 1

Uczniowie ze szkoły Franka chętnie zbierają makulaturę. W maju klasa III a zebrała 36 kg makulatury, klasa III b – 38 kg, a klasa III c -25 kg. Pani dyrektor ogłosiła na apelu: „Klasy trzecie zebrały w maju razem………kg makulatury”

     Zadanie 2

Pani bibliotekarka policzyła, że uczniowie z klasy III a przeczytali 34 książki z wierszami, 27 przyrodniczych i 39 z opowiadaniami. Uczniowie klasy III b, przeczytali 4 książki z wierszami więcej niż uczniowie z klasy III a, 25 przyrodniczych, 37 z opowiadaniami. Która klasa przeczytała więcej książek?

Rozwiązania zadań podam jutro. Pozdrawiam serdecznie,  życzę miłej pracy.

Copyright © 2020 Oficjalna strona Szkoły Podstawowej Nr 7 im. Noblistów Polskich w Szczecinku. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.
2011 Klasa 3c - lekcja 8.
Powered by Joomla 1.7 Templates